Úspěšné firmy se zajímají o potřeby svých zákazníků, hledají inovativní řešení problémů a zároveň podporují angažovanost zaměstnanců a spolupráci mezi odděleními uvnitř. Design Thinking je ideálním řešením, protože je nejen procesem se sadou nástrojů pro inovativní a úspěšné řešení postavených na potřebách a frustracích zákazníků při respektování cílů firmy a realizovatelnosti návrhu, ale je to také mindsetem a sadou hodnot, jak zaměstnanci pracují a chovají se. Proto by se Design Thinking a jeho principy měly stát součástí dovedností jednotlivých zaměstnanců napříč celou hierarchií, ale i součástí firemní kultury a filozofie firmy. Velké korporace, které uplatňují Design Thinking, se řadí mezi špičku ve svém oboru (např. IBM, Pepsi, Ericsson, Bank of America, Deutsche Bank, Deutsche Bahn, Accenture, IKEA, Procter & Gamble).
Během edukačního workshopu si účastníci osvojí v praxi metodu Design Thinking a její nástroje a principy, pomocí kterých budou vymýšlet ideální řešení zvoleného reálného problému (výzvy). Řešení bude postavené na potřebách a frustracích zákazníků – externích nebo interních podle zvoleného tématu. Výsledkem bude jak vyřešení problému, tak vyškolení zaměstnanců v inovační metodě Design Thinking. Osvojené principy pomůžou i při budování inovační kultury, podpoří spokojenost a angažovanost zaměstnanců a tím i výnosy celé firmy.
Jako téma školení může být např. produktová inovace, inovace zákaznických procesů, inovace procesů pro zaměstnance, benefity, náborový proces aj. Účastníkem workshopu proto může být člen jakéhokoliv oddělení (nebo celý tým). Workshop je vhodný i pro teambuilding a networking.
Průběh workshopu:
1. den
· Základy Design Thinkingu
· Definování a analyzování výzvy
· Metody zjišťování potřeb Průzkum
· Definování klíčových potřeb
· Tvorba persony a Customer Journey
2. den
· Generování nápadů pomocí různých metod
· Idea Napkin
· Tvorba prototypu
· Testování prototypu
Během workshopu si účastníci osvojí:
Přínos znalostí Design Thinkingu pro firmu: